SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

TAHARA BAHSİ

<< 268 >>

DEVAM: 106. Hayız Halindeki Hanımına Cima Dışında Kişinin Yapabileceği Şeyler

 

حَدَّثَنَا مُسْلِمُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ حَدَّثَنَا شُعْبَةُ عَنْ مَنْصُورٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ عَنْ الْأَسْوَدِ عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَأْمُرُ إِحْدَانَا إِذَا كَانَتْ حَائِضًا أَنْ تَتَّزِرَ ثُمَّ يُضَاجِعُهَا زَوْجُهَا وَقَالَ مَرَّةً يُبَاشِرُهَا

 

Aişe (r. anha)'den, şöyle demiştir: "Bizden biri hayız olduğunda, Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) Ona (diz kapağı ile göbeği arasını örtecek) bir izar (peştemal) bağlamasını emreder, sonra da kocası onunla (aynı yatağa) yatardı."

 

(Esved) bir defasında ("onunla yatardı" cümlesinin yerine) "cildini cildine dokundururdu" demiştir.

 

 

Diğer tahric: Ahmed b. Hanbel Müsnedinde

 

AÇIKLAMA:     el-İraki.(....) "sonra kocası beraber yatardı”  cümlesinin sadece Ebu Davud'ta olduğunu, diğer imamların bu cümleyi rivayet etmediğini söyler. Ebu Davud'un rivayetindeki  "kocası" kelimesinden murad, ya Rasulullah (s.a.v.)'dir, kelime zamir yerindedir; ya da Hz. Aişe "Bizden birine emrederdi” derken Rasulullah'ın hanımlarını değil, bütün müslüman kadınlarını kastetmiştir. Buna göre (...) dan murat sadece Rasulullah değil, hayız olan kadının kocasıdır. Yani Rasulullah, bütün müslüman kadınlara, hayız olduklarında üzerlerine bir izar (peştemal) bağlayıp sonra da kocalarının kendileriyle beraber yatmalarını emretmiş olmaktadır.